Hisingen vårdcentral och BVC har ett systematiskt kvalitetsarbete enligt kraven i ISO 9001:2008för kvalitetsledningssystem och SOSFS 2011:9, Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete.
Vårt kvalitetsledningssystem bygger på ständiga förbättringarav verksamheten genom uppföljning av kvalitetsmål, avvikelsehantering och interna revisioner. Ledningssystemet ska vara ett stöd för våra medarbetare i att hålla hög kvalitet i sitt arbete. Alla medarbetare får stöd i sitt kvalitetsarbete och har möjlighet att lämna förslag och synpunkter för att vi gemensamt ska kunna utveckla och förbättra verksamheten.
Som vårdgivare och med medicinskt ansvarig läkare (MAL) ska Hisingen vårdcentral och BVC erbjuda professionell vård och omsorgmed engagerad, kompetent och erfaren personal där individens behov sätts i centrum.
Avvikelser tas upp och diskuteras på APT-möten. Minst en gång per år genomförs en internrevision där MAL säkerställer att rutiner, processer och arbetet med avvikelser, risk- och händelseanalyser samt förbättringsarbete följs. Denna revision utgör grunden för det fortsatta kvalitetsarbetet.
All verksamhet vid Hisingen vårdcentral och BVC ska bygga på vetenskap och beprövad erfarenhet. Alla medarbetare medverkar aktivt till att skapa en högkvalitativ hälso- och sjukvård samt barnhälsovård som inger förtroende och trygghet hos både patienter, föräldrar och uppdragsgivare.
Vi är en vårdcentral i Hisings Backa i Göteborg. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss.